FAQ

WEBSHOP

Har du frågor angående vår webshop? Vi har samlat dem vanligaste frågorna här!
Önskar du en guidad tur inne i webshopen?

1) Hur skaffar jag ett konto till Infinigates webshop?

Fyll i ansökan  eller be den som är administratör på ditt företag att addera dig  direkt i webshoppen.


1.1) Hur adderar jag tvåfaktorsautentisering till webshoppen?

Från "Dashboarden" går du in på "Min profil" och aktiverar tvåfaktorsautentisering. Följ därefter instruktionerna. 

2) Hur ändrar jag min fakturadress?

Tyvärr är det inte möjligt att göra i webshopen. För att ändra din fakturaadress behöver du maila till order@infinigate.se

3) Jag har glömt! Hur ser jag om jag är administratör för mitt företag?

Om du loggar in i Infinigates webshop och ser modulen "Mitt företag" är du administratör för din organisation.


3.1) Hur vet jag vem som är administratör för mitt företag?

Kontakta oss på Infinigate så berättar vi det för dig.


3.2) Kan det vara fler administratörer för mitt företag?

Jajamen. Vill du ansöka om ett konto med administrationsrättigheter så ansöker du här


3.3) Vilka fler rättigheter har jag som administratör?

  • Skapa nya användare inklusive deras rättigheter
  • Hantera befintliga användare
  • Avaktivera användare
  • Ändra eller ta bort existerande leveransadresser
  • Addera tvåfaktorsautentisering vid inloggning till webshopen för alla användare

4) Kan jag se alla mina beställningar i webshopen, dvs även de jag inte beställt i shoppen?

Absolut, under ”Ärenden hos Infinigate” kan du se alla dina offerter, ordrar, leveranser och fakturor.


4.1) Finns det ett sätt att snabbare hantera återkommande eller större ordrar?

Ja det gör det!

1) Under "Favoriter" kan du skapa listor på dina vanligaste återkommande inköp för snabbare hantering.

2) Under "Snabbkassa" kan du enkelt ladda upp en lista på de artikelnummer du vill beställa. 


5) Kan jag följa min leverans?

När din hårdvara har skickats från Infinigates lager kan du se spårningsnummer och serienummer på följesedeln. Den hittar du genom att gå in på "Ärenden hos Infinigate", "Leveransbevis" och under "Hantera" klickar du på PDFen för att ladda ned följesedeln.


5.1) Hur ändrar jag leveransadressen?

Vill du endast ändra leveranadressen för en specifik order så gör du det vid kassan vid leveransadress .

Har ni en ny leveransadress? För att ändra företags existerande leveransadress behöver du maila order@infinigate.se



6) Finns alla säkerhetslösningar Infinigate erbjuder i webbshoppen?

Många av våra säkerhetslösningar kräver konsultation vid köptillfället. Alla våra lösningar och leverantörer är därför inte tillgängliga i webbshopen. Vi hjälper dig gärna med offert om du önskar pris på en lösning som inte finns i vår webshop. 



6.1) Vem kontaktar jag om jag har frågor kring webshoppen?

Du är alltid välkommen att kontakta oss på 018-65 55 85 eller sales@infinigate.se