"Det bästa med att arbeta hos Rapid7 är att vi får göra superhjältar av de säkerhetsansvariga"
Vi fick en pratstund med Monika Lisica, Large Account Executive, hos Rapid7. Monika har många års erfarenhet av roller där hon arbetat med kanal- och återförsäljarledet.
Hålla där👋Monika Lisica från Rapid7
-Vad gör ert sätt att arbeta unikt?
- Vi arbetar med att ändra beteendemönster hos IT-team, utvecklare, ledning och styrelser, även säkerhetsteam men också med att förbättra intern kommunikation mellan dessa team. Det tar normalt tid. Tekniken gör det mesta av arbetet ihop med säkerhetsfunktionaliteten och är utvecklat för att teamen effektivt ska kunna kommunicera. Det är en gemensam resa vi tar tillsammans med våra partners och deras kunder för att kontinuerligt öka effektiviteten, minska komplexitet i säkerhetsarbetet och negativ påverkan vid hot och dessutom minska kostnader långsiktigt. Vissa kunder har rätt expertis på plats och kan hantera tekniken själva och för de som inte har det kan vi erbjuda våra managerade 24/7/365-tjänster.
Det bästa med mitt jobb är när jag och mitt team tar en CISO från ”noll-kontroll” till superhjälte!
-DevOps-processen står i centrum för många organisationer idag. Hur passar era lösningar in här?
- Trycket på att utveckla nya tjänster och lösningar är större och går snabbare än någonsin. När företag börjar jobba i molnet tänker man på affärsfördelarna, inte ofta på riskerna och att ansvaret på molnleverantören och den egna organisationen delas. Rapid7 ger möjlighet att arbeta holistiskt och proaktivt med riskerna där innovation och utveckling verkligen går hand i hand. Bara möjligheten att justera och rationalisera arbetet från start gör att utvecklarna kan åtgärda säkerhetsluckor och miss-konfigureringar under själva utvecklingen av tjänsten. Det ser vi sparar både tid, resurser och röjer undan säkerhetsproblemen. Möjligheten att sammanföra utvecklare och säkerhetsteamen från start gör helt enkelt att riskmedvetenheten ökar och att man kan förebygga säkerhetsrisker både on-prem och i molnet innan lansering.
- Hur kan Rapid7s lösningar skapa tillväxt och stötta återförsäljarna?
-Vi är just nu i en spännande och väldigt expansiv fas med stor efterfrågan på våra lösningar. Det sker stora satsningar partnerledet där vi både rekryterar in duktiga kanalmedarbetare och utvecklar vår Partner Academy. Alla i vårt nordiska team har nära kontakt med våra partners och det är också helt och hållet vår strategi när det gäller att komma ut på marknaden. Därför satsar vi mycket på att stötta våra återförsäljare för att de ska lyckas i sin affärsverksamhet. Redan idag kan man ta del av certifieringar, utbildningar och resurser som vi vet maximerar kundnytta och tillväxt i våra partners affärer.
- Avslutningsvis - vad ser du fram emot just nu?
-Samarbetet med Infinigate känns väldigt positivt! Allt spännande på produktsidan, alla uppköp som Rapid7 gör, och vårt partnerprogram kommer också högt upp på listan. Såklart ser jag också fram emot lite sommarledigt med familjen i vårt nya hus!
- Tack för samtalet Monika!
